Tendința de dezvoltare a infrastructurii de hidrogen care vizează rețelele de tranzit locale este la fel de Puternică pe cealaltă parte a globului în Asia. Hyundai și Toyota fabrică atât autobuze cât și camioane cu pile de combustie. „Linde a construit recent prima stație de alimentare cu H2 din Asia de Sud-Est, în Malaezia. Această facilitate deservește, de asemenea, o flotă de autobuze locale și include producția integrată de hidrogen în locație prin electroliză”, afirmă Schaefer. O stație de alimentare în Shanghai, China, a început, de asemenea, să funcționeze, distribuind H2 pentru microbuze, camioane și autoturisme. Infrastructura de hidrogen din Japonia este deja extrem de matură, deoarece guvernul a început implementarea strategiei sale de bază pentru hidrogen cu ceva timp în urmă. Ca atare, țara este un pionier global în adoptarea pe scară largă a mobilității cu H2. Schaefer dorește în mod special să evidențieze stația de alimentare cu hidrogen a autobuzelor din Tokyo, care a fost inaugurată în ianuarie 2020. Echipată cu pompa criogenică Linde CP90/100, inovatoare și foarte puternică, instalația poate distribui până la 100 de kilograme de H2 pe oră la o presiune de admisie de doar 2 bari - suficient pentru 30 de autobuze cu pile de combustie pe zi. Unul dintre punctele cheie ale acestei stații de alimentare din Japonia este capacitatea sa de a stoca H2 sub formă lichidă, care poate fi apoi transformat eficient în H2 gazos, comprimat, utilizând tehnologia Linde cu pompe criogenice. Hidrogenul lichid (LH2) este un bonus imens: „LH2 are o densitate energetică mai mare. Aceasta înseamnă că poate fi stocat mult mai mult hidrogen într-un spațiu redus. Acesta este un avantaj imens în mega orașe precum Tokyo, unde spațiul este insuficient și foarte scump”, explică Schaefer. De asemenea, permite transportarea unor volume mai mari, mai eficient. „În viitor, stațiile de alimentare în general vor trebui să se extindă și să fie capabile să furnizeze mai mult H2. Acestea vor trebui să alimenteze mai mult și vehicule mai mari, precum camioanele. Și toate acestea trebuie realizate în mod fiabil și eficient”, continuă el, înainte de a evidenția o altă provocare: „Pentru ca piața să ia avânt rapid, costurile vor trebui să scadă pe termen mediu. În cazul stațiilor de alimentare cu hidrogen, aceasta înseamnă standardizare. Cu alte cuvinte, piața autobuzelor, camioanelor și trenurilor are nevoie de aceleași protocoale de realimentare standardizate, valabile la nivel global, care există deja pentru autoturisme. Acestea trebuie să definească factori precum presiunea și temperatura la care H2 poate fi alimentat.” Hidrogenul oferă mari oportunități - și nu doar pentru autobuze. Vehiculele comerciale pot beneficia, de asemenea. La fel ca autobuzele, vehiculele municipale pentru deșeuri, măturătoarele rutiere și alte vehicule specializate urmează rute programate și sunt deservite de obicei de o stație centrală de alimentare. Toți acești factori facilitează dezvoltarea infrastructurilor municipale pentru hidrogen.